Beneficjenci
Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
na lata 2021-2025 – Priorytet 3
edycja 2024
Integralną częścią umowy w sprawie udzielenia wsparcia finansowego w formie dotacji celowej na realizację działań w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa” są załączniki:
- Załącznik nr 1 – złożony przez organ prowadzący wniosek o udzielenie wsparcia finansowego na realizację zadania w ramach Programu wraz z załącznikiem „Wykaz placówek wychowania przedszkolnego, szkół, bibliotek pedagogicznych wnioskujących o udzielenie wsparcia finansowego w latach 2022-2025 w ramach „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025” – Priorytet 3”.
- Załącznik nr 2 – Rozliczenie dotacji z dokładnością do groszy z poniesionych wydatków na dofinansowanie zadania.
- Załącznik nr 3 – Sprawozdanie z realizacji Programu (Kierunek interwencji 3._sprawozdanie; Zbiorcze zestawienie finansowe).
- Załącznik nr 4 – Zestawienie faktur (rachunków).
- Załącznik nr 5 – Tabele monitoringowe oraz klauzula wnioskodawcy i klauzule beneficjentów.
- Załączniki nr 2 i 4 podajemy poniżej, natomiast Załączniki nr 3 i 5 – w postaci formularzy publikowane są na stronie internetowej urzędu obsługującego Ministra Edukacji Narodowej.
W kwestiach wątpliwych odsyłamy do zakładki „Pytania i odpowiedzi” na stronie Ministerstwa Edukacji Narodowej – Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025 – pytania i odpowiedzi – Ministerstwo Edukacji Narodowej – Portal Gov.pl (www.gov.pl)
Zachęcamy też do śledzenia informacji na stronie internetowej poświęconej Narodowemu Programowi Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025: NPRCz Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
Organy prowadzące oraz prowadzone przez nie placówki wychowania przedszkolnego, szkoły i biblioteki pedagogiczne, które otrzymały wsparcie finansowe, zobowiązane są do umieszczenia na swoich stronach internetowych informacji o tym fakcie wraz z identyfikacją graficzną (logotypem) Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025. Zobligowane są także do umieszczenia w materiałach promocyjnych i informacyjnych dotyczących zadania właściwych logotypów oraz stempla na każdej dofinansowanej publikacji.
Materiały do pobrania:
- Uchwała nr 69/2021 Rady Ministrów z dnia 21 maja 2021 r. w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”
- Uchwała nr 23/2023 Rady Ministrów z dnia 14 lutego 2023 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego „Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025”
- Załącznik do uchwały nr 23/2023 Rady Ministrów z dnia 14 lutego 2023 r.
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2021 r. w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Priorytetu 3 „Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021–2025” (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 2682)
- NPRCz 2.0. logotypy – Materiały dla beneficjentów – NPRCz Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0
- Książki historyczne poświęcone historii Polski w XX wieku – propozycje
- Załącznik nr 2 do umowy – Rozliczenie dotacji z dokładnością do groszy z poniesionych wydatków na dofinansowanie zadania
- Załącznik nr 4 do umowy – Zestawienie faktur (rachunków).
- Opisywanie faktur i rachunków
UWAGA:
- Oryginał wydrukowanej i podpisanej Klauzuli informacyjnej dla Wnioskodawców Priorytetu 3 pozostaje w siedzibie organu prowadzącego w dokumentacji programu. Skan Klauzuli informacyjnej dla Wnioskodawców należy przesłać na adres e-mail: rsajkowski@ko.olsztyn.pl
- Klauzule informacyjne dla Beneficjentów w wersji papierowej prosimy przesłać na adres Kuratorium Oświaty w Olsztynie.
- Webinar instruktażowy dotyczący uzupełniania Tabel monitoringowych w arkuszu „Dane sprawozdawcze” znajduje się pod adresem Webinar instruktażowy dot. sprawozdawania danych przez beneficjentów Priorytetu 3 NPRCz 2.0 (youtube.com)
Kontakt:
Ryszard Sajkowski, wizytator
Tel. 89 523 25 57; e-mail: rsajkowski@ko.olsztyn.pl