Beneficjenci
Rządowego programu „Aktywna tablica”
edycja 2023
Uprzejmie przypominamy, że zgodnie z umową w sprawie udzielenia wsparcia finansowego w formie dotacji celowej na realizację zadania w ramach Rządowego programu „Aktywna tablica”, Beneficjenci zobowiązani są do przedłożenia w terminie do dnia 15 września 2024 r. (decyduje data wpływu) sprawozdanie z realizacji Programu – w formie papierowej i elektronicznej. Sprawozdawczy obowiązek następuje w roku następującym po roku udzielenia wsparcia finansowego.
Podstawa prawna:
Obwieszczenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2024 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie szczegółowych warunków, form i trybu realizacji Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020–2024 – „Aktywna tablica”:
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20240000158
Termin, forma i miejsce składania sprawozdań:
– Dyrektor szkoły/SOSW w terminie do 31 sierpnia 2024 r. (decyduje data wpływu) przekazuje do organu prowadzącego sprawozdanie:
Dyrektor szkoły – sprawozdanie z realizacji Programu Aktywna tablica za 2023 r.
– Organ prowadzący w terminie do 15 września 2024 r.:
- weryfikuje sprawozdania dyrektorów szkół pod względem prawidłowości i kompletności danych,
- przekazuje do Kuratorium Oświaty w Olsztynie (decyduje data wpływu) sprawozdanie:
Organ prowadzący – sprawozdanie z realizacji Programu Aktywna tablica za 2023 r.
(5 arkuszy excela: sprawozdanie oraz 4 załączniki)
Sprawozdanie należy przedłożyć za pomocą jednej z następujących form:
– poczta tradycyjna na adres: Kuratorium Oświaty w Olsztynie, Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9, 10-575 Olsztyn – z dopiskiem na kopercie: Sprawozdanie – Rządowy program „Aktywna tablica 2023”;
– za pośrednictwem elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP na skrzynkę podawczą Kuratorium Oświaty w Olsztynie;
– osobiście w sekretariacie Kuratorium Oświaty w Olsztynie z dopiskiem na kopercie: „Sprawozdanie – Rządowy program „Aktywna tablica 2023”.
Uwaga:
- Wszystkie dokumenty muszą być podpisane i opieczętowane przez upoważnione osoby. Należy zwrócić uwagę na właściwą reprezentację organu przy podpisywaniu sprawozdania (dokumenty wysyłane poprzez platformę ePUAP muszą być opatrzone kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub podpisem zaufanym).
- Organ prowadzący przesyła obowiązkowo wersję elektroniczną Sprawozdania dyrektora szkoły oraz Sprawozdanie organu prowadzącego szkołę (edytowalne pliki Excel) na adres mailowy: aktywnatablica@ ko.olsztyn.pl
- Elektroniczna wersja ww. sprawozdań nie musi być podpisana; przesłanie edytowalnych sprawozdań na wskazany adres mailowy odbywa się niezależnie od złożenia dokumentów w Kuratorium Oświaty w Olsztynie.
Wzory aktualnych sprawozdań za 2023 r. do pobrania:
Kontakt:
Dariusz Człapiński
Kuratorium Oświaty w Olsztynie
Wojewódzki koordynator ds. innowacji w edukacji
tel. 89 52 32 533; e-mail: dczlapinski@ko.olsztyn.pl