Beneficjenci
Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.
na lata 2021-2025 – Priorytet 3
edycja 2023
Przypominamy, że zgodnie z § 5 umowy o udzielenie dotacji celowej w ramach Priorytetu 3: „Zakup nowości wydawniczych do placówek wychowania przedszkolnego, bibliotek szkolnych i pedagogicznych” organy prowadzące szkoły, placówki wychowania przedszkolnego oraz biblioteki pedagogiczne, które otrzymały wsparcie finansowe w roku 2023 w ramach Programu, są zobowiązane do przekazania sprawozdania z jego realizacji.
Złożenie sprawozdania wymaga wypełnienia załączników do umowy:
- Załącznik nr 2 – Rozliczenie dotacji z dokładnością do groszy z poniesionych wydatków na dofinansowanie zadania)
oraz - Załącznik nr 4 – Zestawienie faktur (rachunków) znajdują się na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Olsztynie:
do pobrania: Załączniki do umowy w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. – 2023 r. - Załącznik nr 3 (Sprawozdanie z realizacji Programu):
- Kierunek interwencji 3.1_sprawozdanie
- Kierunek interwencji 3.2_sprawozdanie
- Zbiorcze_zestawienie_finansowe
do pobrania ze strony internetowej: https://www.gov.pl/web/edukacja/sprawozdanie-z-realizacji-w-2023-roku-priorytetu-3-narodowego-programu-rozwoju-czytelnictwa-20-na-lata-2021-2025
W przypadku wysłania sprawozdania pocztą tradycyjną (wersja papierowa):
Wydruk proszę opatrzyć nazwą miejscowości, w której znajduje się siedziba organu prowadzącego, datą oraz podpisem osoby reprezentującej organ prowadzący wraz z określeniem sprawowanej funkcji (marszałek, prezydent, starosta, burmistrz, wójt, prezes, osoba fizyczna).
W przypadku wysłania sprawozdania poprzez ePUAP:
Wszystkie dokumenty należy opatrzyć podpisem elektronicznym.
Załącznik nr 3 należy dodatkowo przesłać w formie edytowalnej w postaci pliku excel na adres poczty internetowej: rsajkowski@ko.olsztyn.pl
Do dokumentacji finansowej prosimy o dołączenie:
- kserokopii faktur za zakupione książki,
- potwierdzenia dokonanej zapłaty (potwierdzenie przelewu bankowego itp.).
Faktury powinny być opisane w sposób trwały i opieczętowane przez dyrektora szkoły i osobę reprezentującą organ prowadzący. Każdą stronę kserowanego dokumentu tj. faktury, potwierdzenia dokonanej zapłaty itp., należy potwierdzić za zgodność z oryginałem.
W przypadku niewykorzystania pełnych kwot dotacji należy podać szczegółowe uzasadnienie przyczyn jej niewydatkowania oraz dołączyć dokument bankowy potwierdzający dokonanie zwrotu.
Kwoty środków niewykorzystanych w ramach dotacji ujęte w tabelach muszą być zgodne z kwotami środków zwróconych na konto wskazane w umowie. W tytule przelewu wraz z nazwą dotacji należy podać rozdział oraz paragraf klasyfikacji budżetowej.
TABELE MONITORINGOWE
Zgodnie z założeniami realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0. na lata 2021-2025 organy prowadzące oraz beneficjenci docelowi (placówki wychowania przedszkolnego, szkoły, biblioteki pedagogiczne) zobowiązani są do wypełnienia tabel monitoringowych (dane dotyczące placówek wychowania przedszkolnego oraz szkół i bibliotek pedagogicznych wpisywane w poszczególne arkusze pliku excel: Tabele monitoringowe dla Priorytetu 3 NPRCz).
Dane wpisujemy w poszczególne arkusze tabeli dla każdej placówki osobno.
Tabele monitoringowe sporządzamy jedynie w wersji elektronicznej (edytowalnej).
Wypełnione tabele monitoringowe należy przesłać w terminie do 15 stycznia 2024 r. na adres mailowy: rsajkowski@ko.olsztyn.pl
Uwagi:
- Tabele monitoringowe są do pobrania pod adresem:
Sprawozdanie z realizacji w 2023 roku Priorytetu 3 NPRCz 2.0. – Ministerstwo Edukacji i Nauki – Portal Gov.pl (www.gov.pl) - Informacje dotyczące obszarów strategicznej interwencji (OSI) dostępne są pod linkiem Krajowa Strategia Rozwoju Regionalnego – Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej – Portal Gov.pl (www.gov.pl).
- Prosimy o dostarczenie w formie papierowej (bądź skanu) do Kuratorium Oświaty w Olsztynie – wraz ze sprawozdaniem – podpisanych Klauzul informacyjnych dla beneficjentów Priorytetu 3 NPRCz. Klauzulę tę podpisuje osoba sporządzająca wniosek placówki wychowania przedszkolnego, szkoły, biblioteki pedagogicznej, odpowiedzialna z ramienia beneficjenta docelowego za realizację Projektu. Dane tej osoby mają być podane w tabelach monitoringowych.
- Proszę nie modyfikować żadnych formularzy. Wypełnione należy przesłać w takiej postaci, w jakiej zostały zamieszczone na ww. stronach ministerstwa oraz Kuratorium Oświaty w Olsztynie.
- Sprawozdania (zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej) kierowane do Kuratorium Oświaty w Olsztynie winny być wysyłane z adresów organów prowadzących przez upoważnione do tego osoby.
Sprawozdanie z realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 za 2023 r. wraz z Klauzulą informacyjną dla beneficjentów należy przesłać do Kuratorium Oświaty w Olsztynie do 15 stycznia 2024 r. pocztą tradycyjną na adres:
Kuratorium Oświaty w Olsztynie
Al. Marszałka Józefa Piłsudskiego 7/9
10-959 Olsztyn
bądź poprzez ePUAP na skrzynkę Kuratorium Oświaty w Olsztynie (/006473260/SkrytkaESP) z dopiskiem: „Sprawozdanie NPRCz 2023”
Kontakt:
W kwestiach finansowych
- Informacja dla Jednostek Samorządu Terytorialnego:
Emilia Horbarczek, starszy inspektor – tel. 89 52 32 559, e-mail: ehorbarczek@ko.olsztyn.pl - Informacja dla stowarzyszeń, fundacji, osób fizycznych:
Malwina Kamińska, specjalista – tel. 89 52 32 559, e-mail: mkaminska@ko.olsztyn.pl
W kwestiach merytorycznych
Ryszard Sajkowski, wizytator – tel. 89 52 32 533, e-mail: rsajkowski@ko.olsztyn.pl