Kuratorium Oświaty w Olsztynie upowszechnia, za pośrednictwem strony internetowej, przykłady dobrych praktyk realizowanych w warmińsko-mazurskich szkołach i placówkach.
Celem publikacji przykładów dobrej praktyki jest:
- wspomaganie szkół i placówek oświatowych dążące do intensyfikowania procesów służących poprawie i doskonaleniu ich pracy, ukierunkowane na rozwój uczniów i wychowanków,
- inspirowanie nauczycieli do poprawy istniejących lub wdrażania nowych rozwiązań w procesie kształcenia,
- upowszechnianie propozycji nowatorskich rozwiązań edukacyjnych,
- promowanie osiągnięć organizacyjnych i metodycznych,
- aktywowanie nauczycieli do dzielenia się wiedzą i doświadczeniem.
Przykładem dobrej praktyki może być oryginalne i nowatorskie działanie/przedsięwzięcie, które zostało planowo zrealizowane, przyniosło oczekiwane i wymierne efekty dydaktyczne, wychowawcze, profilaktyczne, opiekuńcze lub w inny uzasadniony sposób wpłynęło na poprawę jakości pracy szkoły, lub placówki, jest trwałe i powtarzalne, możliwe do zastosowania w podobnych warunkach przez inne szkoły/placówki.
Zasady publikacji przykładów dobrej praktyki
- Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty zastrzega sobie prawo do zamieszczenia na stronie Kuratorium Oświaty w Olsztynie tylko wybranych przykładów dobrej praktyki.
- Odmowa publikacji jest ostateczna, nie wymaga uzasadnienia i nie przysługuje od niej odwołanie.
- O podjętej decyzji dyrektor szkoły zostaje powiadomiony w formie papierowej na adres wskazany w formularzu zgłoszenia dobrej praktyki.
- Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty zastrzega sobie prawo do odmowy publikacji w przypadku niezbędnych poprawek edytorskich.
- Przykład dobrej praktyki zostanie zamieszczony na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w terminie nieprzekraczającym 30 dni od daty wpływu do Kuratorium, jeżeli:
- został zgłoszony przez dyrektora szkoły/placówki zgodnie z zasadami,
- zawiera niebudzące wątpliwości uzasadnienie zakwalifikowania danego działania/przedsięwzięcia
jako przykładu dobrej praktyki, - formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki jest kompletny, nie zawiera błędów i omyłek pisarskich, wersja papierowa formularza jest taka sama jak wersja elektroniczna.
- W trakcie rozpatrywania sprawy dyrektor szkoły/placówki może być zobligowany do przekazania dodatkowych informacji i wyjaśnień.
- Działanie/przedsięwzięcie może być zgłoszone do upowszechnienia jako przykład dobrej praktyki wyłącznie przez dyrektora szkoły/placówki.
- Dyrektor szkoły/placówki może wnioskować o publikację takiego działania/przedsięwzięcia, jako przykładu dobrej praktyki, którego realizacja zakończyła się i dokonano ewaluacji, na podstawie której można określić wnioski.
- Prawa autorskie do przykładów dobrej praktyki przesłanych do publikacji należą do ich autorów.
- Autorzy publikacji ponoszą całkowitą odpowiedzialność za treść publikacji oraz za ewentualne naruszenie praw autorskich osób trzecich.
- Umieszczając w formularzu fragmenty tekstów będących cudzą twórczością, autor publikacji jest zobowiązany do wyraźnego wskazania źródła ich pochodzenia.
- Nadesłane przykłady dobrych praktyk są publikowane bez honorariów dla ich autorów.
- W celu publikacji należy dostarczyć:
- Formularz zgłoszenia przykładu dobrej praktyki w wersji papierowej i elektronicznej (wersja edytowalna, nie fotografie czy skany) – załącznik nr 1.
- Oświadczenie autora dobrej praktyki o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych (w wersji papierowej) – załącznik nr 2.
- Oświadczenie dyrektora o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych (w wersji papierowej) –
załącznik nr 3. - Oświadczenie dotyczące praw autorskich (w wersji papierowej) – załącznik nr 4.
- Wypełniając dokumenty, o których mowa w pkt 13 należy stosować czcionkę Times New Roman 12,
interlinia: 1,5 wiersza. W przypadku prac zbiorowych na oświadczeniu muszą złożyć podpisy wszyscy współautorzy. - Wypełnione dokumenty należy przesłać:
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: apouch@ko.olsztyn.pl
i pocztą tradycyjną na adres:
Kuratorium Oświaty w Olsztynie
al. Piłsudskiego 7/9, 10-959 Olsztyn lub dostarczyć osobiście do sekretariatu.
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: apouch@ko.olsztyn.pl
- Przykład dobrej praktyki publikuje się na stronie internetowej Kuratorium Oświaty w Olsztynie
w roku szkolnym, w którym został zgłoszony. - Niniejsze zasady obowiązują od 17 kwietnia 2023 r.
Załączniki: