W piątek 31 marca 2023 roku odbędzie się Dzień Nowych Technologii w Edukacji (DNTE). Celem inicjatywy Ministerstwa Edukacji i Nauki jest popularyzowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych wykorzystywanych w pracy z uczniami w szkole i poza nią. Ogólnopolska inauguracja Dnia Nowych Technologii w Edukacji odbędzie się w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Mistowie, 29 marca 2023 r. z udziałem Ministra Edukacji i Nauki Pana Przemysława Czarnka oraz Wojewódzkich Koordynatorów ds. Innowacji w Edukacji.
Weź udział w DNTE i zgłoś swoją inicjatywę!
Zachęcamy do zorganizowania Dnia Nowych Technologii w Edukacji w swojej szkole lub placówce. Mogą to być zajęcia, warsztaty, prezentacje multimedialne, gry, zabawy, projekcje filmów, spotkania z ciekawymi osobami, a także pokazowe lekcje dla dzieci i dorosłych.
Zapraszamy do udziału szkoły i placówki oświatowe!
Formularz zgłoszeniowy:
https://ankiety-sio.men.gov.pl/index.php?r=survey/index&sid=121241&lang=pl
Na zgłoszenia inicjatyw czekamy do 28 marca 2023 r.
Konkurs na najlepsze wydarzenie
Wszyscy, którzy zarejestrują swoje aktywności przez formularz zgłoszeniowy w ramach Dnia Nowych Technologii w Edukacji, będą mogli wziąć udział w konkursie na najlepsze wydarzenie.
Konkurs rozgrywany będzie w trzech kategoriach:
- przedszkola,
- szkoły podstawowe,
- szkoły ponadpodstawowe lub placówki w rozumieniu art. 4 pkt 14 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz.U. z 2021 r., poz. 1082.).
Konkurs jest dwuetapowy:
-
- etap I – wojewódzki,
- etap II – centralny.
Regulamin „Dnia Nowych Technologii w Edukacji” w 2023 roku oraz „Konkursu na najciekawszą Relację z Dnia Nowych Technologii w Edukacji”:
Warunkami uczestnictwa w Konkursie są:
- zgłoszenie przez szkołę/placówkę organizacji wydarzenia DNTE zgodnie z § 2 Regulaminu Konkursu
- zorganizowanie przez szkołę/placówkę w dniu 31 marca 2023 r. wydarzenia, jakim jest Dzień Nowych Technologii w Edukacji
- przygotowanie przez szkołę/placówkę relacji z wydarzenia DNTE (zwaną dalej „Relacją”) za pomocą edytora dostępnego na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej znajdującej się pod adresem: zpe.gov.pl
– Relację przygotowuje na swoim koncie na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej
nauczyciel wyznaczony przez dyrektora szkoły/placówki będącej organizatorem
wydarzeń.
– Relacja może zawierać obiekty multimedialne i interaktywne.
– Relacja ma być wolna od treści naruszających normy społeczne i prawne oraz treści
powszechnie uznawane za obraźliwe. Relacja niespełniająca tego kryterium nie
zostanie wzięta pod uwagę w Konkursie.
- dokonanie zgłoszenia do Konkursu do Kuratorium Oświaty w Olsztynie w terminie do 28 kwietnia 2023 r. (dokonuje wyznaczony przez dyrektora szkoły/placówki nauczyciel) poprzez przesłanie na adres e-mailowy: dnte@ko.olsztyn.pl linku do Relacji, wraz z metryczką (należy przesłać wypełniony plik excel w formie edytowalnej) zawierającą:
-
- pełną nazwę szkoły/placówki – organizatora wydarzeń, o którym mowa w § 1 ust. 3 Regulaminu Konkursu,
- adres szkoły/placówki (województwo, powiat, gmina, kod pocztowy, miejscowość, ulica – jeśli jest, numer domu, numer lokalu – jeśli jest),
- imię i nazwisko, e-mail i numer telefonu dyrektora szkoły/placówki,
- imię i nazwisko nauczyciela odpowiedzialnego za realizację Relacji,
- adres mailowy do Relacji na Zintegrowanej Platformie Edukacyjnej.
Najciekawsze pomysły zostaną wyróżnione nagrodami rzeczowymi.
Informacja dotycząca uzyskania linku do Relacji
- Udostępnianie materiałów wytworzonych samodzielnie w Kreatorze za pomocą linka jest obecnie możliwe tylko na kontach założonych na podstawie danych z SIO. Osoby, które samodzielnie utworzyły konta na platformie, nie mają takiej możliwości.
- Aby móc udostępniać materiały za pomocą linka, należy zalogować się na konto utworzone na podstawie danych z SIO (dotyczy nauczycieli i uczniów wpisanych do SIO). Dane do logowania przekazuje dyrektor szkoły. Są one dostępne w Strefie Pracownika.
- Jeśli użytkownik utworzył samodzielnie konto, może je połączyć z kontem z SIO. W tym celu należy zalogować się na konto z SIO na dane udostępnione przez dyrektora szkoły i podczas pierwszego logowania wpisać adres mailowy, który został użyty podczas rejestracji samodzielnego konta. Po wprowadzeniu tego samego adresu mailowego pojawi się opcja połączenia kont.
- Szczegóły zawarte są w instrukcji:
https://static.zpe.gov.pl/portal/f/res/R1cKFfDSE6III/1654780151/JooyvT0ZQofyzNxs9ct7UizGzWos38lD.pdf
Zachęcamy do włączenia się w Dzień Nowych Technologii w Edukacji!
Kontakt:
Dariusz Człapiński
Zastępca Dyrektora Wydziału Kształcenia, Wychowania i Opieki Kuratorium Oświaty w Olsztynie; Wojewódzki Koordynator ds. Innowacji w Edukacji
tel. 89 52 32 533; e-mail: dczlapinski@ko.olsztyn.pl
Załącznik: