W roku szkolnym 2021-2022 realizowana była kolejna edycja Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno-komunikacyjnych na lata 2020-2024 – „Aktywna tablica”. Tym razem wsparciem finansowym objęto 124 szkoły z województwa warmińsko- mazurskiego:
– 72 szkoły podstawowe – dofinansowanie w kwocie 2 041 342,01 zł
– 17 liceów ogólnokształcących – dofinansowanie w kwocie 226 427,11 zł
– 19 techników – dofinansowanie w kwocie 262 731,99 zł
– 16 branżowych szkół I stopnia – dofinansowanie w kwocie 223 996,00 zł
W ramach ww. kwot szkoły zakupiły:
- laptopy wraz ze sprzętem umożliwiającym przetwarzanie wizerunku i głosu – 102 szt.
- zestawy dla nauczyciela do prowadzenia zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość (laptop, dodatkowa kamera internetowa, dodatkowy zestaw słuchawek i mikrofon, statyw, tablet graficzny) – 13 szt.
- tablice interaktywne z projektorem ultrakrótkoogniskowym – 4 szt.
- tablice interaktywne bez projektora ultrakrótkoogniskowego – 1 szt.
- projektory – 15 szt.
- projektory ultrakrótkoogniskowe – 3 szt.
- głośniki lub inne urządzenia pozwalające na przekaz dźwięku – 57 szt.
- interaktywne monitory dotykowe o przekątnej ekranu co najmniej 55 cali – 105 szt.
- specjalistyczne oprogramowanie lub materiały edukacyjne, wykorzystujące TIK, takie jak: wirtualne laboratoria, materiały do nauczania kodowania i robotyki – 7 szt.
- komputery stacjonarne lub laptopy, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych – 58 szt.
- komputery stacjonarne lub laptopy dla uczniów niewidomych, niezbędne do prawidłowego funkcjonowania pomocy dydaktycznych – 126 szt.
- pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii psychoneurologicznej dla uczniów z zaburzeniami uwagi i koncentracji (w tym: ADHD, ADD), z niepełnosprawnością intelektualną oraz dla uczniów z zaburzeniami procesów uczenia się, w tym z dysleksją, dyskalkulią – 687 szt.
- pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabosłyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi, w tym z ADHD, ADD, autyzmem – 382 szt.
- pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii dla uczniów posługujących się wspomagającymi i alternatywnymi metodami komunikacji (ACC), w szczególności uczniów z uszkodzeniami neurologicznymi, porażeniami – 17 szt.
- pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i głębokim – 150 szt.
- pomoce dydaktyczne lub narzędzia do terapii dla uczniów mających problemy w edukacji szkolnej z przyczyn innych, niż wymienione we wniosku B dyrektora szkoły punktach 1 do 4, z zaburzeniami wymagającymi terapii logopedycznej lub psychologicznej – 227 szt.
- specjalistyczne oprogramowanie do pomocy dydaktycznych lub narzędzi do terapii, wskazane w cz. IV 3-7 wniosku B dyrektora szkoły, wykorzystywane w TIK – 67 szt.